LCHF!!

Ok nu kör vi, hel omvändning här hemma. Jag ska ner i vikt och katten upp. Så enkelt är det, den svårare biten blir att hålla LCHF! Men tack vara bloggvärlden och ett par bra böcker så ska jag nog ha tillräckligt med info. För kattens del blir det mycket grädde, omega 3 och en skvätt olivolja i maten. Körde på mjölk istället för vatten för det lilla livet och han njöt för fulla muggar. Att han sedan blir lite gasig av mjölk det får vi väl strunta i. Se det som en varning för alla mina framtida gäster i hemmet.
För min del blir det svårare, med tanke på hur mycket fett man ska försöka få i sig. Jag gillar mitt kaffe med en skvätt mjölk, men att byta ut det till fet grädde kanske vore en ide. Äta ute är ju också lite svårare "stor biff, massa bea och grönsaker" är ju inte så svårt att beställa ifs. Det kanske är lite lättare nu förtiden att kombinera olika rätter ute, med tanke på all diet hysteri så måste ju även restaurangbranchen anpassat sig lite.
Så nu börjar jag lite lätt med en omelett med bacon till frukost, kaffe och mycket mjölk (då grädden tog slut) och smörgåstårtan som blev över får mina vänner smaska i sig. Om jag inte pillar bort brödet då.



Rumpa : 106cm
Midja : 79 cm
Bröst : 94 cm



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se