Lönekorv

Jag och Angelica hade otroligt tråkigt igår kväll. Båda satt hemma och hade inget att göra så vid 22.30 bestämde vi oss för att ta en promenad till Shell och ta en lönekorv. För er som inte vet vad en lönekorv är så ska jag berätta.
Samma natt som du får lön alltså den 24:e varje månad klockan 00.00 står du först vid bankomaten för att ta ut en hundring och tar ut kvittot för att se hur mycket du fick i lön. Sedan när man fått sitt besked så traskar man glatt...eller sorgset om det var en dålig lön vidare till Shell och köper sig en French Hotdog. Vidrigt jag vet...men tradition.

Men nu är saken den att jag och Angelica inte gjorde det den 24. Utan det fick bli igår. Så vi promenixade bort från Tobbe efter att ha hängt upp tvätt, och var väl ute i si sådär två timmar eller nåt. Sedan på vägen hem tänkte vi köra på ostbricka men jag fick bråttom vidare.

image896

image897

/ Ezzo

Har någon annan nån tradition vid löning?

Kommentarer
Postat av: Angelica

vi va ute två timmar!

2008-03-04 @ 13:29:27
Postat av: Ms.Behavin'

Hehe, skön tradition.. Tyvärr funkar inte sån lyx med CSNBIDRAG :(

2008-03-04 @ 17:02:24
URL: http://msbehavin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se