En sjuk dröm

Jag hade en sån sjuk dröm imorse....helt sjuk...jag fattar nada!

Jag var en gravid kvinna som var med sina vänner på stranden. Vi gick runt där helt själva och hittade plötsligt en grotta eller en stor klippa som man kunde gå in i kanske...helt plötsligt förvandlas grottan till en lägenhet jag bodde i Sthlm. Jag står då på balkongen och kikar ut på stranden då jag ser två små pojkar leka med något i sanden. Ser att det är en yxa och börjar bli lite orolig.
Helt plötsligt tar den ena pojken och slår yxan i skallen på den enda pojken och blodet bara forsar ut i havet. Sedan springer han in i lägenheten, slänger yxan på golvet och kommer efter mig med sina blodiga händer. Det är då jag ser att dom har ruttnat och han kallar dom för "pirat-händer" om man tog på dom så blev man till en pirat, dom hade verkligen förruttnats och var små och lederna var borta för han höll på och snurra på dom hela tiden... Han är i alla fall ute efter mig och mitt barn och jag springer in i nästa rum med en killkompis. Han försöker rädda mig och jag ber honom att döda pojken för han är ju ändå "pirat" så då KAN han ju ta på honom. Det slutar med att pojken tar livet av sig själv med yxan. Och jag minns fortfarande hur jag ser blodet spruta upp på tapeterna.

Det konstigaste med det hela var nog känslorna jag hade för killkompisen. Jag säger flera gånger om att jag älskar honom. Och det känns så äkta. Vad är det för sjuk dröm?

De två pojkarna tror ja att jag fått från boken jag läser just nu "Flyga drake". Men yxan? Killkompisen som jag faktist inte känner nåt för? Händerna? Blodet och barnet tror jag faktist att jag vet vart jag fick ifrån :(
Finns det nån dröm tydare där ute?

/ Ezzo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se