2008

image801

Så var 2007 över. Det är nu dags att blicka framår
, 2007 kändes mer som året då jag hade tid att tänka efter vad jag verkligen ville, året då man kunde leka av sig lite eftersom ett stort ansvar släpptes. Men nu är det dags att ta tag i det igen och det gör jag gärna. Det är dags att börja välja och inte stå och stampa på samma plats. Jag tror jag faktist vet nu vad jag vill.

Gårdagen var lite panikartad och lämnade mig med intrycket att jag inte vet vad jag riktigt vill, och att det finns så mycket jag inte hunnit med än. Men jag lyckades skaka bort känslan då jag insåg att jag visst har lyckats med allt. 2007 var året då jag blev singel och började tänka på mig själv istället. Det var året jag gick ner all vikt jag samlat på mig i den smärta jag hade, det var året jag tog studenten och aldrig mer kommer få uppleva det igen, det var året jag fick nya underbara vänner som jag kommer ha kvar livet ut, jag vet nu hur mycket ni betyder för mig, jag var i helvetet och vände och ni fanns kvar. Jag älskar er alla nåt så otroligt! Det var året då jag kände mig mer älskad än någonsin. Så det var ett bra år och jag kan inte se om det någonsin kommer toppas.


När jag väl stod där på torget med alla andra människor i Lidköping, medans jag lyssnade på tonerna av ABBA som faktist var prefekt till spektaklet som skedde i luften kunde jag bara tänka på en enda sak, en enda sak som skrämmde mig och som fick mig att gråta en skvätt. Just nu, just klockan 00.00 i Sverige. Så gör alla människor jag mött i hela mitt liv, alla gamla ex, alla människor som betytt någonting för mig, alla jag skålat med förr och kysst, alla jag lovat att älska för evigt. Alla gör antagligen samma sak. Det var som om jag svävade i luften och tittade ner på jorden. Människor kramade om varandra och önskade gott nytt..medans jag stod där, ensam utan någon att krama, med en rysning i ryggraden..och en längtan att få krypa ihop med en viss person. Mitt nyårs löfte i år är att inte ge några löften alls. Jag har ingen jag måste lova att vara trogen, eller att aldrig lämna. Mitt liv bygger nu endast på det att jag alltid ska lova mig själv att aldrig lova något jag ändå inte kan hålla.

Gott nytt år!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se