Äppel jum jum!

Underbart! Jag ligger i min säng och skriver av mig lite, veckan som gick bjöd på en hel del festligheter. För det första så fick vi sluta tidigare på Torsdagen för vi var klara! Lycka! Sedan var det festligheter på fredagen där jag fick träffa en viss herre. Det blev så mycket roligare att få se honom, och sikka kyssar! Gah! Mer tack...nej jag ska kanske inte lämna ut så mycket på bloggen, man får väl se vart det hela leder. Enormt tråkigt att han ska flytta till Norge snart. Vad ska jag ta mig till?

Lördagen var helt ok, drog hem till mamma och bakade en äppelpaj till herrn som tyvärr inte kunde komma senare. Men det gör inget, finns fler dagar i veckan.



Mitt egna recept:
Ta en stor form och smöra den.
Skala 10 äpplen och riv ner dom i formen.
Pudra över Kanel och socker.
Blanda ihop smör och mjöl och knåda ihop det tills degen smulas och häll över det på äpplena.
In i ugnen, och tada! Super enkelt!


Imorgon fyller min babe Kristina år, det ska firas med fika på Garströms på onsdag, hade velat dela glädjen imorgon men då ska jag på Alfs begravning. Usch jag vill inte gå dit egentligen men jag behöver få säga farväl. Jag köpte en otroligt vacker vit ros förut till honom. Den står här i min vas just nu och jag tänker på honom så fort jag ser den. Tror allt att jag ska ta och köpa en då och då och bara tänka på vilken tur man har i livet, att man klarar av att stå på egna ben och inte är beroende av nån eller något.

Klockan är nu halv ett och jag kan verkligen inte sova, nackdelen med att jobba natt är att man inte kan när man borde. Får väl kika på Jay Leno så länge och hoppas att jag somnar nångån snart.

ciao så länge
xoxo Ezzo

Kommentarer
Postat av: Kristina

Honey, tack för en toppen födelsedags fika och dag på stan! Loved it:) Måste ses och skvallra snart!! Kisses

2008-08-28 @ 19:37:18
URL: http://ingengroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se