Inredning...Tapeter

Som jag sagt tidigare ska mamma göra om sitt rum, dom håller på med taker just nu och sedan blir det nya tapeter. Jag hittade en bild på den tapeten jag tyckte att hon skulle ha och den som hon nu har valt ut.

image706 
image707
Det är inte lätt att se på bilderna kanske, men den jag tyckte hon skulle ha var den översta. Stora medaljongmönster fast i guldfärg. Tapeten skreck ut köp mig när jag såg den så kanske att jag väljer den nästa gång det är dags att tapetsera om. Guldfärgen passar ju bra med svart. Så jag kunde se stora svarta rarmar på den väggen medans de andra väggarna var vita.

Mamma valde tapeten nederst, det är stora blommor i färgerna svart, grått och silver. Vilket också är ganska fint förstås till en fondvägg. Hon vill ha ett så ljust rum som möjligt. Vilket jag tycker är helt fel då hon har stora fönster som lyser upp rummet. Jag skulle inte vilja sova där inne en solig morgon i Juli. Vi får väl se hur slutresultatet blir sen, med det nya golvet i Ek och Skjutdörrarna i ek med.

Då jag älskar inredning vill jag bara lägga mig i hela tiden. Jag vill ju att image708
det ska bli så fint som möjligt nu när vi ändå kommer ha detta huset kanske i generationer framåt. Det är ett vanligt tegelhus med inte några speciella detaljer alls, Så vårt arbete just nu är att få det att bli vårt speciella hus. Med 9 rum och kök så är det inte en enkel uppgift. Det krävs både tid och gott om pengar. Men vi ska nog lösa det, och jag tror att det kommer bli riktigt fint en dag.

Förresten hittade jag sidan mininredning.se. Man kan ladda upp bilder på sitt hem för att ge ideer till andra. Kanske är det ett bra sätt att dela med sig, eller så skapar det bara massa kopior av hem.


Tapeterna är ifrån Boråstapeter
 

Kommentarer
Postat av: camilla

riktigt snygga tapeter :)

2007-09-18 @ 18:31:10
URL: http://camillaabrahamsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se