Emigrerar :D

Så här ligger det då till....Mikael, underbara söta MIkael skrev till mig en dag på MSN och sa att han ville prata om någonting, Något som kunde ändra min framtid. Saken var att han ville flytta ihop med mig i England. Han har då fått ett super bra jobb erbjudande som han accepterat och han ville ha med mig :D Vi ska nu flytta till Portsmouth som tydligen var ett område lite utanför London som var lite finare, lyxigare o så. Och det passar mig utmärkt!

Jag tänkte efter i ca......5 sekunder innan jag sa "ja visst, fan vad coolt, Jag är på!" Detta kom jag fram till då jag i 5 sekunder gick igenom det liv jag nu lever. Och det liv som väntar mig här såg inte så lockande ut...ännu mer skola som jag inte orkar med. Så jag startar om i ett nytt land.

Så om ca 7-8 veckor så drar jag. Det är lite stressigt och så nu, jag måste kanske fixa nytt pass och måste in till försäkringskassan, in till banken och sälja endel fonder för att kunna klara hyran första tiden. Sedan ska vi nog på första tiden på hotellet innan vi hittar en lägenhet. Det värsta är att vi måste ha en möbelerad lägenhet, och jag gillar inte tanken på att ligga i någon annans säng osv..men men hellre det än att sova i en tom lägenhet på golvet.

Så det enda jag tänker på just nu är flytten, alla papper som ska fixas, att jag faktist måste köpa lite nya kläder och en helt ny resväska, Alla vänner som kommer att lämnas och alla jag kommer sakna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se