Nyttiga söndag

Som rubriken lyder så är jag nyttig idag. Vaknade i en behaglig tid och var ganska så utvilad, det blev en kort promenad runt kvareret eftersom det är lite för tråkigt väder. Mamma är optimist och tror att det blir soligt i eftermiddag, då ska hon minsann ut och sola. Men jag tror på att vädret kommer vara lika kasst som vanligt. Och inte fan lär det bli bättre i år. Jag längtar till vintern jag...att få gå runt i skyhög snö med mina varma boots, att få komma in i värmen och tända lite ljus, att få känna lukten av pepparkakor och glögg..:D värmer hjärtat lite. Nyttigt var det jaa.....gröt till frukost sen och nu lite ljuv musik som är nyttigt för själen.

Angelica kommer hit med Busan sen, som Tobbe sa igår "Det är imorn det händer ^^" haha...tror att han kommer sakna henne lite ändå.

Jag kom fram till för ett tag sen att 2007 nog är det bästa året jag gått igenom NÅGONSIN. Först att det tog slut mellan oss, det var nog lite en räddning från ovan, nu har jag insett att det är singel jag ska vara, och jag har lärt mig så enormt mycket om mig själv och vad jag går för. Jag har fått fram normer jag visste att jag hade inerst inne men inte kunde ta fram för att jag var rädd att vara ensam. Där kommer en annan sak, ensamhet. Nu mer kan jag aldrig vara ensam, då min familj stötta mig så mycket efter att det tog slut så vet jag att de finns där när jag mår dåligt. Varje dag är det alltid någon som ringer en och vill bara berätta hur deras dag har varit, att de kanske inte mår så bra och vill höra vad jag har att säga. Ensam är nu något jag vet att jag aldrig kommer att vara, och rädslan för att jag inte vet hur man skaffar vänner har försvunnit, jag går fram, sträcker fram handen och säger hej, och så börjar det...bollen är då i rullning. Svårare än så är det visst inte...att man aldrig tänkt på det. Mycket hände detta året, jag tog studenten, jag gick ner flera kilo som gjorde att jag fick tillbaka min självkänsla och jag tog upp kontakten med min pappa som jag inte pratat med på nästan fyra år.,ag fick erbjudandet att flytta till England och jag har stora chanser inom "kariärren" om jag bara fortsätter att vara sådär härligt självständig och stark som jag nu känner mig, Just nu känns det som om inget kan hindra mig från att må bättre än bäst. Vem vågar nu komma och trycka ner mig?!

Jag gräver aldrig i gammalt groll, jag ser framåt och tänker efter vad det är som fått mig att komma framåt.

image507

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se