Tatuering

Jag ska till tatueraren senare, jag kan bara inte komma på hur jag ska ha min tatuering....

Jag vill ha ett latinskt ordspråk, från nac´ken och neråt...lite så här..

image623

Fast längre ner tror jag...

Detta är vad jag har att välja på...

1. Citius, altius, fortius= Snabbare, högre, starkare
2. Errare humanum est, ignoscere divinum = att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt
3. Fortunes fortuna adiuvat= Lyckan står den djärve bi
4. Audaces fortuna iuvat= ödet står den djärve bi
5. Memento mori= kom ihåg att du ska dö


Jag tror mest på 2.an eftersom, av alla felen jag gjort i mitt liv så finns det bara gud som kan dömma mig vid slutet och förlåta om han nu så vill. Men jag vill ha en tatuering som visar all den styrkan jag har haft de senaste åren då jag gått igenom så mycket skit, som visar hur mycket jag växt och klarar mig igenom det på egen hand...därför gillar jag även 1.an....

Kommentarer
Postat av: sofie

eller Condemnant qui non intelligent= De som inte förstår fördömer

2007-08-27 @ 11:45:35
URL: http://iselinesmamma.blogg.se
Postat av: Elle

Alla utom 1'an känns passé. Det är nog många som har de textraderna tatuerad på kroppen. Knappast unikt. Knappast intressant.

2007-08-27 @ 11:53:45
Postat av: Ezgi

Sofie: Den var också riktigt bra, det blir svårt att välja känner jag.
Eller: Ja ettan känns ju liksom udda, inte många som har "slagord" så att säga.

2007-08-27 @ 12:42:48
URL: http://svartanka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se