Nu vill jag sjunga dig milda sånger

37 kapitel på minde än ett dygn. En eloge till mig som gjort det igen. En bra bok ska läsas ut, inte sparas för senare tillfälle. Inte dras ut på historien för att man inte riktigt än vill veta slutet.
"Nu vill jag dig sjunga milda sånger" värmde mitt hjärta inatt på jobbet och idag i mörkret till endast mitt lilla värmeljus sken. Två kvinnor, olika erfarenheter, samma längtan efter nytt liv.
Jag kan inte köpa en bok på nån rea och hålla fingrarna borta från den till hösten. Nej jag måste läsa ut den, som en chipspåse man inte kan hålla sig borta från. Jag lägger mig och läser och fortsätter därifrån när jag vaknar tills den är slut.
Nu vill jag sjunga dig milda sånger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se