Är det nu det startar??

Jag har tänkt på det här med att bli äldre, som alla mina vänner vet om så har jag haft åldersnoja sen jag var 17, jag ville först inte bli 18 sedan ville jag inte bli 20 och nu vill jag absolut inte bli 25. Jag är LIVRÄDD! Så länge någon inte kan övertyga mig rejält om att det bara blir bättre med åren kommer jag nog ha kvar min noja. Jag vägrar! Jag är inte rädd för att bli gammal, jag är mer rädd för att vara ett år närmare döden. Kan ju kanske ha någonting att göra med att jag inte tycker jag har gjort något vettigt med mitt liv, jag pluggar fortfarande och jag är fortfarande singel, jag har aldrig rest med mina vänner och jag har aldrig spontant hittat på något helt freaky en rastlös dag. Jag vill uppleva saker, jag vill försvinna bort i mina drömmar och jag vill uppleva mina drömmar. Jag vill vandra i djungeln, jag vill lära mig surfa, jag vill simma med delfiner och jag vill bo och jobba utomlands i ett år, jag vill så mycket! Men åren bara rinner ifrån mig...jag är ju snart 23! Är det inte i min ålder man faktiskt SKA ha gjort och testat nästan allt...eller ja börjat göra det? Men så lyssnar jag på alla andra äldre som säger att deras liv började vid 25, att det var då de förstod hela grejen med att leva och att de faktiskt började leva så som de hade velat innan. Det kanske finns hopp.

Istället sitter jag i min lägenhet som doftar nybakta bullar och stirrar på min katt som bara sover hela tiden...och så undrar jag varför jag är singel...pffff.....

Fast ja...han är ju en jääävligt söt katt att se på med.



Kommentarer
Postat av: martin

Hej! Hitta dig på mp.. hör av dej vet jag :)

[email protected]

2010-03-03 @ 11:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se