Danska rikshospitalets diet

Jag har blivit beroende av två saker, långa svettiga promenader och citronvatten. Borde inte de två bli en bra kombo? Hittade massa trådar på nätet där folk har gått ner i vikt med hjälp av citronvatten, rörelse och av att äta bra. En vän testar just nu Danska rikshospitaletsdiet, vilket ifs är ren svält men jag gillar att testa och puscha min kropp så man kanske borde testa.


Någon som har erfarenhet av dieten? Gav ni upp, var den nåt att ha, gjorde ni några ändringar??

DAG 1 
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit 
Lunch: 2 hårdkokta ägg, spenat kokt i vatten, 1 tomat 
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron 

DAG 2 
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit 
Lunch: 10 skivor skinka, 3 dl yoghurt naturell 
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron 

DAG 3 
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg 
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad 
Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt 

DAG 4 
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg 
Lunch: 1 liter juice, 3 dl naturell yoghurt 
Middag: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten keso naturell (250 g) 

DAG 5 
Frukost: 1 riven morot med citron 
Lunch: 1 stor bit kokt torsk med citron, 1 liten klick smör 
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med broccoli 

DAG 6 
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg 
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 riven morot 
Middag: ½ kyckling, sallad med olja och citron

DAG 7 
Frukost: 1 kopp te utan socker 
Lunch: Ingenting 
Middag: 1 grillad lammkotlett, färsk frukt 

DAG 8 
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg 
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad 
Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt 

DAG 9 
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit 
Lunch: 10 skivor skinka, 3 dl yoghurt naturell 
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron, 1 frukt 

DAG 10 
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg 
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad 
Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt 

DAG 11 
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg 
Lunch: 1 liter juice, 3 dl yoghurt naturell 
Middag: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten burk keso naturell (250 g) 

DAG 12 
Frukost: 1 riven morot med citron 
Lunch: 1 stor bit kokt torsk med citron, 1 liten klick smör 
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med broccoli 

DAG 13 
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg 
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 riven morot 
Middag: ½ kyckling, sallad med olja och citron

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där är inte det Danska rikshospitaletsdiet jag pröva för några år sen... eller vänta, kanske va det typ salgrenska jag pröva? Hur som helst så skulle man käka 5 bananer de 2 första dagarna i veckan i 2 veckor, sen en jäkla massa ananas. Det var skitjobbigt... och det funkar nog inte i längden att svälta sig. Ät bra o rör på dig. Räkna kcal eller nåt :)

2010-06-08 @ 14:15:27
Postat av: Maggan

Jag säger bara 5kg o 7cm på 9dagar!

13 dagar är ingenting!

2010-06-08 @ 15:41:16
Postat av: Ezzo

Maggan: jag hörde detta! Asbra!



Jag kommer nog smyg testa den men ändra lite, speciellt till frukost. Typ knäckemacka och keso kanske. Sitter nu och försöker få ner min vidriga kaffe shake.

2010-06-08 @ 16:44:27
Postat av: Christian

Danska rikshospitalets diet är egentligen ingen diet från Rikshospitalet. Den som hittade på dieten gav den namnet bara för att den skulle låta bra och trovärdig. Dieten har ingen vetenskaplig förankring och är en diet som jag vill varna för. Men enbart kaffe på morgonen, ägg till lunch, biff med sallad till middag och inga mellanmål minskar energiintaget drastiskt och därmed vikten Men kroppen mår inte speciellt bra. För hälsosam viktminskning krävs det lagom mängd av bra näringsrik mat på regelbundna tider.

2010-06-14 @ 10:56:38
Postat av: Ezzo

Tackar Christian för det svaret, men det är ungefär just det jag har sagt till en annan vän som tänkt testa den. Jag har dock ändrat mig och vet själv om att jag inte skulle klara av den då jag älskar mat. Jag håller mig till att äta men utan "onyttiga" kolhyderater. :)

2010-06-14 @ 12:08:26
URL: http://svartanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se