Stoppa det!





Varje dygn blir 369 kvinnor slagna i Sverige.

Var sjunde gymnasietjej har vid minst ett tillfälle blivit utsatt för fysisk misshandel.

Nästintill var tredje tjej har varit utsatt för våld vid minst ett tillfälle.

Mer än var sjunde tjej har någon gång blivit våldtagen.

Mer än var tredje tjej har vid något tillfälle blivit utsatt för kränkning genom förnedrande ord.

Roks.se har 5000 kvinnor som arbetar i 100 kvinno och tjejjourer och dagligen tar emot flickor, kvinnor och barn som behöver stöd och skydd från våld.

Sophie Rosensvärd med sin blogg "Sophie and the city" har designat ett halsband genom mondiablo.se. 25 SEK per sålt halsband går oavkortat till Roks.se

MANDIABLO.se


Kommentarer
Postat av: Karin svarar

Ja, det är ett långt band med som man kan sätta dit om man vill :)

2009-01-14 @ 16:46:07
URL: http://jointhenation.blogg.se/
Postat av: Angelica

hehe vad kul attjag kunde hjälpa till :D jag har redan planerat min lägenhet jag inte än har hur jag kommer inreda, bara för skorna :D och för allt annat, hehe ;D

2009-01-14 @ 21:32:58
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se