Big time Migrän anfall!

Om man har migrän får man ibland sprängande huvudvärk som oftast pågår i ett halvt till ett dygn och som blir värre av fysisk ansträngning eller om man rör på huvudet. Orsaken är inte känd men migrän kan utlösas av till exempel stress, hormonförändringar eller viss mat och dryck. Risken att få migrän ökar om man har en släkting som har det.

Huvudvärken uppstår plötsligt eller med olika symtom innan. Dessa symtom kan vara mer oklara, till exempel magproblem eller humörsvängningar, eller tydliga och kallas då aura. Aura kan till exempel vara synfenomen, sämre tal eller känsel. Efter ett migränanfall känner man sig ofta trött, irriterad och apatisk.

Nästan var femte kvinna och var tionde man har migrän. Problemen brukar minska efter 40-årsåldern.

Tro fan att man mår dåligt, och tro fan att magen inte mår bra. Jag sitter hemma hos V och ska ha en trevlig kväll med vin och tvspel. Men vad händer....jag får ett jävla migränanfall!! Suck..det sluta med att jag spydde av huvudvärken och drog hem och la mig. Det var min kväll det. Vaknade med en sprängande huvudvärk precis bakom ögat. Inte trevligt...

Trots humörsvängarna så gör man sig i ordning för att dra till stan med Emma. Ikväll blir det "Bork" på bio med min lillasyster och hennes kompis, bara jag inte får ett till anfall!



Det blir en mysklädsel idag på bion, ska bara slappa med min popcorn och cola!


Kommentarer
Postat av: mariana dg

galet sööt =)

2009-05-05 @ 13:30:15
URL: http://andresbabiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se