3:e advent.

3:e Advent och jag sitter för mig själv i ljusskenet, lyssnar på alla låtar i min X-mas spellista. Egentligen är det kring julen jag önskar att jag bodde kvar hemma hos mamma. Alla pepparkakshus, adventsljusstaken som lyser överallt, pappa som har med sig lussebullar från jobbet...åhh...här hemma är det knappast nån julkänsla alls! Idag är det väl Lucia också om jag inte minns fel?

Min syster som Lucia förra året



Det är väl kanske meningen att man ska skapa egna traditioner när man flyttar hemifrån, men det är inte så kul när man bor själv faktiskt. Det är ju mysigare om man har någon man går upp och äter julfrukost med, någon man kan adventsfika med på söndagarn och någon som man bakar pepparkakor och julgodis med. När jag blir stor...då...........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se