Förhållande på gott och ont.

image745


Hittade den här bilden på mig, bilden togs den 26 januari 2007. Detta är en bild som får mig att bli dålig, riktigt dålig. Det här var ungefär en vecka efter det att jag och Marcus gjorde slut. Vad kan jag säga...bilden idag är inte densamma. Idag...20 kilo lättare, med mer efrarenhet i ryggsäcken och med en rejäl "makeover" helt enkelt kan jag se mig själv som en friskare människa. Vissa kan tycka att det var förhållandet som inte var nyttigt, jag säger att det är mitt eget fel. Jag tänker inte skylla på andra människor mer när det är JAG som mår dåligt. Men jag kan skylla på det att det aldrig fanns tid för mig att bara tänka på mig själv. Det handlade mycket om min partner och om att han skulle må bra och bara lycklig. Många gånger fick jag trösta och säga att allt skulle ordna sig. Men det fanns aldrig nån som sa Ezgi ta det lungt. Ta det ner ett tempo. Istället fick jag höra ord som "Tjockis, fetto m.m" Skulle det få mig att må bättre på nått sätt och inse att nu har jag gått upp så mycket i vikt. Nu är det nog dags att göra något åt detta. FAN HELLER!!

Mer ord ledde till mer mat, och mer mat ledde till mer fetma. Det var en ond cirkel som bara kunde brytas om jag tog bort det första problemet. Vilket var Marcus, mannen som påstodd sig älska mig, som påstodd sig vilja gifta sig med mig och mannen som blev glad när han trodde att jag var gravid. Men nej....jag skyller inget på dig, jag säger bara att du gjorde det värre.

Vissa människor kan kalla mig för vad de vill, jag tar det bara med ett ryck med axlarna. Men handlar det då om att ni är trångsynta och inte kan lära känna mig innan ni sätter upp era egna åsikter? Har bara en sak o säga. HÅLL KÄFTEN och lär känna mig för den jag verkligen är istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se