Bonnatösen till storstan...del 2

Så vad har hänt sen senast..jo jag har hittat ett underbart rum som sagt och i söndags var jag där för att kika på det. Där bor en man som heter Bengt med hans Ara "Gumman" ni vet en sån där stor papegoja. Lägenheten är uuuuuunderbart vacker om utsikten är "breathtaking" tar jag rummet får jag tillgång till en egen dator till och med, och vem säger nej till nåt sånt. För bara 2000 kronor har jag tillgång till rubbet. Jag har el, vatten, telefon och tv inkluderat i hyran. Och jag får bo i ett nybyggt hus. Ni ska se balkongen, det är där jag kommer ligga och jazza om sommaren och det ligger bara fem minuter ifrån salgrenska. På tal om salgrenska så var jag utanför där och väntade på bussen in till centralen. Medans jag satt där kunde jag höra nån slags motor gå igång och det lät som en helikopter, och just det var det. Jag tittade upp och insåg att jag såg en helikopter dra iväg för första gången någonsin live. Dumt kanske ni tycker, men för mig var det ett tecken på att nu händer det verkligen. Och jag har redan lärt mig massor om bussarna och spårvagnarna.

Så idag då, idag började utbildningen på jobbet. Och jag har aldrig någonsin skrattat så mycket förr, ett helt underbart ungt gäng människor som alla är där för samma sak...tjäna så mycket pengar som möjligt. Den bästa säljaren tjänar 100.000kr i månaden. Tänk om det kunde vara jag :D
Chefen som vi nu kallar för gäddan, då han skulle presentera en sak och beskrev det hela med en gädda. Är otroligt rolig, och absolut inte bossig, han är som en vän helt enkelt. Jag lärde känna de andra nya Erik, Zara och totta...eller Charlotta som hon heter ganska så bra. Och vi åt lunch ihop på Göteborgs första Kina restaurang. Jag längtar så till imorgon, men jag längtar ännu mer till helgen...varför? För då flyttar jag från den här hålan ^^

Kommentarer
Postat av: alexandra

Klart du kommer slå igenom... du är ju hård som du är ^^ så du kommer säkert lyckas :D o shiit hoppas du blir bästa säljaren... inte dåligt o få 100.000kr i månaden ^^ vad ska du sälja för något? kram

2007-10-15 @ 20:09:48
URL: http://nalindra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg listad på Bloggtoppen.se